Kaija videre til Nordisk Talefest!

Ta ordet! logo - Klikk for stort bilde

Kaija Amundsen slapp gjennom nåløyet i Ta ordet! 2023 og går videre til Nordisk Talefest i 2024!

Etter skolefinalen i “Ta ordet! 2023” i oktober 2023 ble Kaija Amundsen fra klasse 3HSS sendt som Bodø videregående skoles representant til den nasjonale talekonkurransen Ta ordet! I skolefinalen vant hun med en engasjerende tale om manglende kunnskaper om samisk kultur.

I november fikk hun følgende melding:

“Takk for din flotte tale om respekt for det samiske. Vi er veldig glade for at du deltar i Ta ordet!, og er imponerte over det du har gjort så langt. Derfor ønsker vi at du skal representere Norge i talefestivalen Nordisk Talefest!” (…)

Som en av ti unge talere fra Norge er hun utvalgt til å representere landet vårt i talefestivalen på kulturhuset i Bergen 9. mai 2024. Der blir hun én av totalt 30 utvalgte unge talere fra Norge, Sverige og Danmark.

Vi gratulerer Kaija med å gå videre, og ønsker henne lykke til på talefestivalen!