Å finne frem på skolen

Bodø videregående skole har mange forskjellige bygg. Er du dårlig kjent, finner du informasjon om å finne fram til riktig sted her.

Bygningene til Bodø videregående skole

I bildet nedenfor finner du bokstavene på de ulike bygningene - blokkene - i hovedområdet til skolen. Flyfag har også lokaler utenfor hovedområdet, på Norsk luftfartsmuseum. I tillegg bruker skolen flerbrukshallen (B) som ligger rett utenfor venstre side av bildet.  Se også Bodø videregående skole på Gule sider kart og på Google Maps. Skolens adresse er Torvgata 30, 8005 Bodø.

Får du beskjed om å møte på et bestemt rom, forteller bokstaven i romnummeret hvilket bygg du skal møte på. Første siffer i romnummeret angir hvilken etasje du finner rommet i.

Så kan det hende at du får beskjed om å møte på auditoriet uten at det er gitt noe romnummer. Gjelder det auditoriet i Torvgata, heter det Z109, og du møter normalt ved inngangen til Y. Skal du på store eller lille auditorium i hovedbygget, ligger de i 3. etasje i V-blokka, og du møter ved hovedinngangen til V.

Oversikt over Bodø videregående skoles hovedområde - Klikk for stort bildeOversikt over Bodø videregående skoles hovedområde

Bygningene brukes idag slik:

A: Elektro, Flyfag

B: Kroppsøving

D: Restaurant og matfag, Salg service og reiseliv

G: Gymsalen

H: Restaurant og matfag, restauranten

I: Avdeling for alternativ opplæring

V: Helse og oppvekstfag, Teknologifag, Byggfag

Y: Studiespesialisering (Torvgata 23)

Z: Studiespesialisering, Musikk og dans (Torvgata 25)