Velkomstbrev fra rektor til skolestart august 2023

Portrettbilde - Nina Røvik - Klikk for stort bilde

Nina Røvik, rektor ved Bodø videregående skole, ønsker i sitt velkomstbrev alle nye elever ved skolen velkommen til skolestarten i august 2023.

Velkommen til skoleåret 2023/24

Det er en glede å ønske deg som ny elev velkommen til Bodø videregående skole, og til deg som fortsetter hos oss, velkommen til nytt skoleår!

Bodø videregående har ca. 1300 elever, men selv om vi er mange så er vi opptatt av å se akkurat deg. Du vil får muligheten til å utvikle deg både faglig og sosialt i fellesskap med dine medelever, og du møter voksne som bryr seg om deg. Ta aktivt del i elevmiljøet, engasjer deg og fordyp deg i læringsarbeidet, og ta en positiv rolle i dine medelevers liv.

Skolen er vår felles læringsarena.  Her vil du som elev i samhandling og samarbeid med medelever og lærere påvirke dine egne læringsprosesser ved å interessere deg og engasjere deg i innholdet i fagene. Gjennom engasjement kommer motivasjonen og gleden av å lære nye ting.  Lag deg gode strukturer og rutiner for skolearbeidet, da vil læringen gå som en lek.

Når vi møtes i august, har du hatt en god lang sommerferie. For å sikre deg en god skolehverdag med energi til læring og aktivitet: sørg for tilstrekkelig med søvn og hvile og spis frokost hver dag.  Vi har gratis skolefrokost i kantina.

Vi som jobber på Bodø videregående skole skal gjøre det vi kan for at du skal trives, mestre å utvikle deg som menneske den tida du er elev hos oss. Vi har høye forventninger til deg, og vi ber deg om å sette av tid, innsats og vilje skolearbeidet, så vil resultatene følge.

Jeg ønsker dere alle et flott og lærerikt år. Ta vare på de du har rundt deg, inkluder medelevene dine, smil og hils på de du møter gjennom skoledagen.

Bodø, 28. juni 2023

Nina Røvik