Suksess med Menn i helse

Logo for prosjekt Menn i helse - Klikk for stort bilde

Prosjektet "Menn i helse" har vært svært vellykket i Nordland. Hele kull 2022 ved Bodø videregående skole fullførte med flotte resultater.

Menn i helse er et nasjonalt prosjekt for å få flere menn til å ta fagbrev som helsefagarbeider. Prosjektet er åpent for arbeidssøkende menn i alderen 25-55+. Deltakerne får tittelen helserekrutter. Deltakerne får en kombinasjon av støtte fra NAV og lønn fra arbeid i kommunen.

I august 2022 startet 15 helserekrutter i prosjektet som elever ved Bodø videregående skole. Alle har gjennomført med flotte resultater. Dette er et historisk resultat i prosjektet i et nasjonalt perspektiv! Kullet som startet i 2023 er nå ferdig med den 14-ukers helsekrekruttperioden, er nå i sommerjobb og starter utdanningen sin ved Bodø videregående skole i august.

I samarbeid med NAV og Nordland fylkeskommune arbeider Menn i helse Nordland med planer om en digital klasse for kull 2024.