Har du søkt skoleplass?

2. gangs inntak finner sted 26. juli. Du må svare på dette innen 1. august.

Vanlige spørsmål som vi ofte får fra dere som har søkt videregående skole

Studie-elever kapret 3.-plass på Emplo Business Challenge NM 2024!

Ei gruppe elever fra Markedsføring og ledelse 2 gjorde det svært godt i NM i bedriftsledelse i april 2024.

Emplo Business Challenge 2024 er en nasjonal konkurranse mellom elevgrupper fra hele landet. I konkurransen prøver elevene seg som bedriftsledere i en virtuell verden hvor de skal selge "jetpack" i året 2031.  Ved å bruke spillet “Hubro Marketing Simulation” viser elevgrupper sine praktiske ferdigheter i bruk av markedsføringsteori og fagbegreper i konkurranse med hverandre.

3. plass i Emplo Business Challenge 2024 - Klikk for stort bildeDiplom for 3. plass NM, fra venstre: Ingeborg Danzinger Rengård, Martine Louise Karlsen, Maja Lundal og Andrea Emilie Mentzoni Iversen (Bodø VGS) Frode Bonsaksen

Det er totalt 3000 deltakere som er med på de innledende rundene. Hver måned gjennom skoleåret har det vært en kvalifiseringsrunde der det beste laget i Norge blir plukket ut til å delta i finalen. Ett av lagene fra studie i faget Markedsføring og ledelse 2, faglærer Frode Bonsaksen ble best i  landet i en av rundene. De ble da sendt videre til finalen i april 2024. Denne gangen ble finalen gjort på hjemmebane (digitalt), og rundene ble gjort i hele uke 17 og starten av uke 18.

Den 30. april ble det klart at gruppa fra Bodø videregående skole kom på 3. plass, og de fikk diplom for 3.-plass, en pengepremie på kr 2000,- og ble på toppen av alt kvalifisert til VM-plass neste skoleår! Siden elevene er avgangselever i år, velger de å gi fra seg VM-plassen til en annen gruppe på skolen. Hvem det blir avklares til høsten.

Gjennom plasseringen sin i konkurransen viser elevene at de har svært god kontroll på bedrifts- og markedsstrategi, økonomistyring, økonomisk analyse, forretningsforståelse og markedsføring og salg.

Vi gratulerer med en solid plassering i NM!

Har du spørsmål?

Frode Bonsaksen