Politikere på grill

NRK var tett på debatten Ole-Martin Dale Timers forberedelse og opptak på klasserommet på Bodø videregående skole skal bli 3 minutters innslag på Nordlandsendingen.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

5 topp-politikere fra SV, AP, MDG, H, FrP ble utfordret til å svare for seg av elever i Sosialkunnskap og Politikk og Menneskerettigheter ved Studiespesialisering ved Bodø videregående skole.

Debatten skulle gjerne være hyggelig og morsom, men med viktige spilleregler for politikerne. elevene forberedt på forhånd, og politikerne måtte trekke spørsmål fra kurven.

Spørsmålene skulle besvares på 30 sekunder uten vanskelige ord og vendinger. Svarene skulle være forståelig. Elevene kunne bryte inn, vifte med hendene, skjære grimaser. NRK ringte med bjella dersom politikerne gjorde seg bort!

Se sendingen til NRK her - torsdag 9. september.