Ministerbesøk på skolen

Tirsdag 30. august fikk Bodø videregående skole besøk av forsknings- og høyere utdanningsministeren. Han fikk et innblikk i skolens tilbud Topplinje Business, på studiespesialiserende.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Fra venstre: Isabella Storli - Bodø Høyre, Bård Ludvig Thorheim - førstekandidat Nordland Høyre, Henrik Asheim - Forsknings- og høyere utdanningsminister, Marit Helen Swensen - lærer Topplinje Business, Tarjei Eck Hansen - avdelingsleder Bodø videregående skole Janne Nilsen Henrik Asheim, forsknings- og høyere utdanningsminister, ble positivt overrasket over Topplinje Business og det nære samarbeidet som Bodø videregående skole har hatt med Nord Universitet i utviklingen av Topplinje Business og økonomifagene generelt.

Forsknings- og høyere utdanningsminister Henrik Asheim besøker elevene i klasserommet Janne Nilsen Ministeren besøkte Bodø videregående skole og elever på Topplinje Business mandag. Handelshøgskolen og Senter for Økologisk Økonomi er og har vært sentrale partnere for skolen. Samtalen med ministeren handlet om elevenes forventninger, bedriftsetableringer og internasjonalisering. Asheim ble også orientert om arbeidet for Økologisk økonomi som nå er blitt godkjent som forsøksfag, og også faget Wirtschafts Deutsch som det arbeides med på skolen.