Musikk, dans og drama

Dansende elever ved musikk, dans og drama - Klikk for stort bilde

Bodø videregående skole tilbyr programområder for musikk og dans, og er kjent for et høyt faglig nivå gjennom 27 år. Samarbeid mellom musikkelever og danseelever på tvers av klassetrinnene gir et kreativt og godt miljø.

Som musikkelev er det spesielle krav til ferdigheter. derfor er det en fordel at du behersker noter, et instrument eller sang før du begynner hos oss. Alle elever får opplæring i sang og piano i tilegg til et selvalgt instrument. Skolen tilbyr elevene å bruke lokalene på kveldstid til egenøving, samspill, dans eller treffe klassekamerater.

Trykk her for å finne mer info om de ulike linjene:

Musikk

Dans

Opptaksprøver

Bodø videregående skole kan ta inn inntil 50% av elevene på grunnlag av dokumenterte ferdigheter i tillegg til karakterer. Vi gjør dette ved hjelp av opptaksprøver, og gir 8 tilleggs -poeng til inntil 14 søkere på musikk og 10 søkere på dans. Opptaksprøvene arrangeres som regel i april.

Dersom du ønsker å komme på opptaksprøve, må du sende inn et eget skjema som du finner her. (PDF, 159 kB) Dette skjemaet sendes til Bodø videregående skole.

Se også mer info her: