Smitte ved skolen

Pixabay Det er smitte på flere skoler i Bodø nå, og Bodø videregående skole fikk melding om smittet elev søndag. Som følge av dette er en klasse og fire ansatte satt i karantene.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Vi regner med at det vil være noe smitte på skolen i ukene som kommer. Elever som da blir definert som nærkontakter av en smittet vil bli varslet direkte via SMS fra skolen dersom de skal gå i karantene og teste seg. Det er smittesporingsteamet til Bodø kommune med bistand fra Bodø videregående som definerer nærkontakter. Tidspunkt for testing vil komme i en egen SMS fra Bodø legevakt.

Inntil videre er det kun elevene som får SMS med informasjon med beskjed om å gå i karantene, siden kontaktinformasjon til foreldre/foresatte enda ikke er registrert i iSkole.
VIKTIG: Elever som mottar SMS må derfor selv varsle sine foresatte. Husstandsmedlemmer til elever i karantene skal ikke være i karantene dersom de ikke har symptomer på Covid 19.