Økologisk økonomi blir nytt fag ved skolen

Fra venstre: Professor Ove Daniel Jakobsen, NORD, avdelingsleder Tarjei Eck Hansen, og rektor Nina Røvik, begge ved Bodø videregående skole.Bodø videregående skole har fått godkjenning av Utdanningsdirektoratet til å sette i gang forsøk med et helt nytt fag, «Økologisk økonomi 1 og 2». Faget er nytt både nasjonalt og internasjonalt.

Skolen har fått godkjent oppstart allerede 2021/22, men på grunn av planlegging vil ikke faget være klart til skolestart.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Før endelig oppstart må skolen gå noen runder med direktoratet om forslaget til læreplanen. Læreplanen for de nye programfagene er utviklet i samarbeid mellom Nord Universitet, Senter for Økologisk økonomi og etikk med professor Ove Daniel Jakobsen, og økonomimiljøet ved Bodø videregående skole og avdelingsleder Tarjei Eck Hansen. Fagmiljøene er allerede i gang med å justere læreplanforslaget.