Massevaksinering av elever dose 2 - torsdag 2. desember

Gerd Altmann - Pixabay Det blir gjennomført massevaksinering dose 2 av elever torsdag 2. desember.

Nærmere informasjon om vaksineringen gjennomgås direkte med alle elevene i deres klasser.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Oppdatert informasjon:

Massevaksinering dose 2 er flyttet til torsdag 2.desember. Bakgrunnen for dette er at Bodø kommune forholder seg til at FHI nå anbefaler at det bør gå 12 uker mellom dosene. Les mer om dette her.

Informasjon om organisering av dagen kommer når det nærmer seg.

Tidligere informasjon:

Det ble gjennomført massevaksinering av alle elever på Vg1 og Vg2, i gymsal på bygg GH, fredag 10. september.

I forkant av vaksineringen må alle elever registrere seg. Dette gjøres ved at elevens foreldre logger seg inn på Helseboka, se nedenfor. Når de er innlogget får de et alternativ: «Velg hvem du vil sende inn opplysninger om. Du kan sende inn for deg selv, noen du er foresatt for». Her legger de inn informasjon om eleven.

Logg inn på Helseboka

Elever i 2005-kullet som ikke har blitt 16 år enda trenger i tillegg bekreftelse fra foreldre om de skal ha vaksinen. Samtykkeskjema må fylles ut før vaksinering. Se skjema nedenfor.

Se samtykkeskjema her

Elever i Vg1 og Vg2 som er over 18 år (også hybelboere), melder seg også på slik at de kan få dose 1 eller dose 2 (må ha gått 4 uker siden første dose), men de må melde seg på via Helseboka - klikk på lenken her.

Vaksineringen er frivillig, men anbefales av helsemyndighetene til alle som får tilbud.
Det er helsepersonell fra Bodø kommune som gjennomfører alt det faglige under vaksinedagen, mens ansatte fra Bodø videregående skole bistår med hjelpepersonell.

Vaksinen som blir brukt er Pfeizer.