Høytidelig avslutning for elevene

Festkledde elever i kantina - Klikk for stort bildeOnsdag 16. juni var det høytidelig avslutning i kantina for Vg2 yrkesfag, og torsdag 17. juni var avgangsklassene ved Bodø videregående samlet til høytidelig vitnemålsutdeling.

Rektor holder tale til elevene - Klikk for stort bildeFlott pyntet i bunader, festdrakter, pene og dresser entret avgangselevene kantina ved å gå i prosesjon akkompagnert av Karstein Djupedal på klaver. Avdelingslederne Gro Bendiktsen og Tarjei Eck Hansen ønsket velkommen og ledet høytideligheten, og studierektor Jon Chr. Magnussen ledet høytidelighetene for yrkesfag.

Fantastisk flotte kulturelle elevinnslag er fast innslag på avslutningene. Denne gang med nydelig sang av Emma Snoen og Ane Nilsen akkompagnert av lærer Karstein Djupedal. Thomas Viksaas imponerte med sitt klaverspill. Alle elevene går 2. året på musikklinja.

Rektor ga elevene noen velvalgte ord på veien, takket for årene de hadde tilbringt på Bodø videregående og ønsket alle lykke til videre.

Visepresident for rødrussen Ida Marie Pedersen holdt en fin tale og skrøt av russen som dette året måtte vente til siste slutt før det ble klart at de fikk russecamp.

De om lag 500 elevene fikk tilslutt lykkeønskninger og en albuehilsen fra rektor med seg på veien samt en rød rose.

Arrangementene til avgangs-elevene ble streamet. Se lenkene nedenfor: