Elever skal få mulighet til annullering

Utdanningsdirektoratet har kunngjort at elevene i videregående skole som ble berørt av innloggingsproblemene under eksamen i norsk hovedmål på mandag 22. mai 2023, får mulighet til å annullere eksamen. Les mer om det i denne saken.

Mandag den 22. mai 2023 ble eksamen i norsk hovedmål gjennomført over hele landet. Det oppsto store problemer med det digitale systemet som skulle håndtere pålogging til og gjennomføring av eksamen, og mange elever kom seg ikke inn i systemet før langt ut på formiddagen.

Som en konsekvens av dette har Utdanningsdirektoratet bestemt at elever som ønsker det skal få annullert denne eksamenen, slik at det ikke havner på vitnemålet. Følg linken til artikkelen hos Udir for flere detaljer.

Informasjon om hvordan dette praktisk skal gjøres får du på informasjonsmøtet: les Innkalling til informasjonsmøte for berørte elever fredag 2. juni 2023 klokken 08:35 i store auditorium i V-bygget.